orientalny

Mix Ziaren do sałatek Orientalnyz czarnym sezamem

  • Pyszne, prażone ziarna
  • Polecane przez dietetyka
  • Źródło białka, witamin, błonnika
  • Porcja na dużą sałatkę
Wzbogać smak i wartości odżywcze swojej sałatki. Dodaj do niej ulubiony dressing, podkręć jej smak olejem sezamowym lub sosem chili, na końcu posyp całość pysznymi ziarnami Bakal Fit for you. Tak przygotowana sałatka zachwyci Cię orientalną nutą prażonych ziaren sezamu.

Skład

Sezam czarny

Zawiera wielonienasycone kwasy tłuszczowe, magnez, cynk, miedź, mangan, witaminy z grupy B

a

Czarny sezam charakteryzuje się lekko słodkim, orzechowym smakiem, intensywniejszym od sezamu białego. Jest on najbardziej popularny w kuchni azjatyckiej. Czarny sezam jest bogactwem żelaza, wapnia, cynku, magnezu, białka oraz witaminy: A, B, B12 i E.

  • Korzystne działanie:
  • obniża ciśnienie krwi, dzięki wysokiej zawartości wielonienasyconych kwasów tłuszczowych
  • reguluje poziom cukru i cholesterolu we krwi, dzięki zawartemu manganowi
  • wpływa korzystnie na kości, stawy i naczynia krwionośne oraz wspiera produkcję hormonów tarczycy, dzięki zawartej miedzi
  • wspomaga układ naczyniowy, oddechowy i nerwowy, dzięki zawartemu magnezowi
  • pozytywnie wpływa na układ nerwowy, dzięki dużej zawartości witamin z grupy B
Czy wiesz że? Sezam czarny pozytywnie wpływa na włosy i skórę – działa przeciw wypadaniu włosów i suchości skóry, zapobiega przedwczesnemu siwieniu włosów.

Skąd pochodzi: Chiny, Japonia, Indie

Słonecznik

to bogactwo kwasu foliowego, potasu, fosforu, magnezu oraz żelaza. Ziarna to również źródło witamin E,B1,B2,B6,PP

a

Słonecznik łuskany są to nasiona kwiatu słonecznika. Naturalne lub prażone łuskane nasiona słonecznika idealnie komponują się jako dodatek do muesli, sałatek i zup. Zawierają duże ilości potasu, białka oraz pierwiastków mineralnych, takich jak wapń, żelazo, potas i witaminy A, B6, D i E.

  • Korzystne działanie:
  • zapobiegają miażdżycy, udarom mózgu, oraz zawałom serca, dzięki zawartości kwasów omega-3 i omega-6
  • wspierają prawidłowy wzrost dzieci oraz zachowanie zdrowia w wieku dojrzałym, dzięki dużej ilości wielonienasyconych kwasów tłuszczowych
  • wpływają na prawidłowe funkcjonowanie przewodu pokarmowego, dzięki zawartości błonnika
  • poprawiają koncentrację i usprawniają pracę mózgu, dzięki zawartości fitoestrogenu
  • ma właściwości uspokajające i ułatwiające zasypianie, dzięki kwasowi foliowemu oraz witaminie E
  • chroni komórki przed szkodliwym działaniem wolnych rodników i stymuluje system odpornościowy, dzięki sporej zawartości selenu
Czy wiesz że? Słonecznik dba o naszą urodę – odbudowuje ochronną warstwę lipidową skóry, regeneruje ją, wygładza oraz uelastycznia.

Skąd pochodzi: Bułgaria, Ukraina, USA, Chiny, Węgry, Polska

Sezam jasny

To źródło wapnia, magnezu, cynku. Sezam zawiera sporą ilość białka, witamin : A, E oraz z grupy B

a

Sezam jest krótko żyjącą, jednoroczną rośliną. Występuje głównie w suchych rejonach Afryki. Nasiona sezamu dostarczają wiele wartości odżywczych takich, jak: białko, potas, fosfor, magnez, wapń, żelazo oraz witamina B1.

  • Korzystne działanie:
  • ochrania przed cukrzycą , dzięki dużej zawartości magnezu oraz innych składników odżywczych przeciwcukrzycowych
  • leczy anemię, dzięki dużej zawartości żelaza
  • korzystnie wpływa na układ krążenia i działa przeciwmiażdżycowo, dzięki zawartym substancjom przeciwutleniających i przeciwzapalnym
  • obniża poziom złego cholesterolu, a podwyższa dobry, dzięki bogactwu jednonienasyconych kwasów tłuszczowych
  • działa rozkurczowo, reguluje funkcjonowanie mięśni (skurcze i rozkurcze), dzięki dużej zawartości magnezu i wapnia
  • działa uspokajająco, wpływa na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, dzięki zawartej witaminie B1
Czy wiesz że? Sezam pomaga wątrobie niwelować szkodliwe działanie alkoholu, a także innych substancji szkodliwych, zatruwających organizm

Skąd pochodzi: Indie, Pakistan, Sudan, Paragwaj, Gwatemala, Belgia, Francja, Grecja, Turcja

Pestki dyni

cynk, białko, selen, magnez, miedź i mangan oraz witaminy A, B1, B2, B6, C, D i E

a

Pestki dyni to nasiona popularnej dyni, mają słodkawy, lekko orzechowy smak. Są źródłem organicznego i łatwo przyswajalnego cynku, zawierają również białko, selen, magnez, miedź i mangan oraz witaminy A, B1, B2, B6, C, D i E.

  • Korzystne działanie:
  • wzmacniają ściany naczyń krwionośnych i chroni czerwone krwinki przed ich rozpadem, dzięki zawartości witaminy E
  • uzupełniają niedobór witaminy B1, która odpowiedzialna jest za funkcjonowanie układów: nerwowego, krążenia i pokarmowego
  • zapobiegają tworzeniu się kamieni nerkowych
  • zwalczają skurcze mięśniowe, bóle dłoni i nadgarstków
  • pozytywnie wpływają na wzrost kości i zębów, dzięki zawartości witaminy A
  • podnoszą odporność organizmu na infekcje, dzięki witaminie C
Czy wiesz że? Pestki dyni pozytywnie wpływają na urodę, gdyż dzięki zawartości cynku i potasu dbają o dobry stan skóry, włosów i paznokci.

Skąd pochodzą: Chiny, Hiszpania, Polska, USA

Wartości odżywcze

wartości odżywczeporcja 25gdzienne zapotrzebowanie*
energia 658 kJ / 159 kcal 8
tłuszcz 12 17
kwasy nasycone 1.7 9
węglowodany 5.6 2
cukry 0.3 <1
błonnik 0
białko 5.2 10
sól 0.01 <1
*Referencyjna wartość spożycia dla przeciętnej osoby dorosłej (8400 kJ/ 2000 kcal).

NASZYCH PRODUKTÓW SZUKAJ M.IN. W:

ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER!

Dołącz do nas na facebooku