klasyczny

Mix Ziaren do sałatek Klasycznyz siemieniem lnianym

  • Pyszne, prażone ziarna
  • Polecane przez dietetyka
  • Źródło białka, witamin, błonnika
  • Porcja na dużą sałatkę
Wzbogać smak i wartości odżywcze swojej sałatki. Dodaj do niej oliwę z oliwek, sok z cytryny, zioła i przyprawy oraz pyszne ziarna Bakal Fit for you. Tak przygotowana sałatka zachwyci Cię smakiem i aromatem prażonych ziaren.

Skład

Siemię lniane

jest bogactwem błonnika, białek o korzystnym zestawie aminokwasów, magnezu, wapnia, żelaza, cynku oraz witaminy B1 i B6

a

Siemię lniane to nasiona lnu zwyczajnego. Len obejmuje około 180 gatunków, z czego w Polsce uprawianych jest 6 gatunków. Idealnie nadaje się jako dodatek do pieczywa, przekąsek oraz dań wytrawnych. Siemię lniane jest bogactwem błonnika, białek o korzystnym zestawie aminokwasów, magnezu, wapnia, żelaza, cynku oraz witaminy B1 i B6

  • Korzystne działanie:
  • wpływa na rozwój i prawidłowe funkcjonowanie tkanki mózgowej oraz hormonów, dzięki wielonienasyconych kwasów tłuszczowych
  • sprawia prawidłowe funkcjonowanie przewodu pokarmowego, dzięki bogactwu białka
  • skuteczny w leczeniu miażdżycy i chorób serca, dzięki zawartej witaminie E
  • wspierają prawidłowy metabolizm człowieka i udział w wytwarzaniu czerwonych krwinek, dzięki witaminom z grupy B
  • wspiera prawidłową pracę układu nerwowego i mięśniowego, dzięki zawartemu magnezowi
Czy wiesz że?Siemię lniane dzięki swoim bogatym składnikom odżywczym spowalnia starzenie się komórek.

Skąd pochodzi: Rosja, Ukraina, Czechy, Kanada

Słonecznik

to bogactwo kwasu foliowego, potasu, fosforu, magnezu oraz żelaza. Ziarna to również źródło witamin E,B1,B2,B6,PP

a

Słonecznik łuskany są to nasiona kwiatu słonecznika. Naturalne lub prażone łuskane nasiona słonecznika idealnie komponują się jako dodatek do muesli, sałatek i zup. Zawierają duże ilości potasu, białka oraz pierwiastków mineralnych, takich jak wapń, żelazo, potas i witaminy A, B6, D i E.

  • Korzystne działanie:
  • zapobiegają miażdżycy, udarom mózgu, oraz zawałom serca, dzięki zawartości kwasów omega-3 i omega-6
  • wspierają prawidłowy wzrost dzieci oraz zachowanie zdrowia w wieku dojrzałym, dzięki dużej ilości wielonienasyconych kwasów tłuszczowych
  • wpływają na prawidłowe funkcjonowanie przewodu pokarmowego, dzięki zawartości błonnika
  • poprawiają koncentrację i usprawniają pracę mózgu, dzięki zawartości fitoestrogenu
  • ma właściwości uspokajające i ułatwiające zasypianie, dzięki kwasowi foliowemu oraz witaminie E
  • chroni komórki przed szkodliwym działaniem wolnych rodników i stymuluje system odpornościowy, dzięki sporej zawartości selenu
Czy wiesz że? Słonecznik dba o naszą urodę – odbudowuje ochronną warstwę lipidową skóry, regeneruje ją, wygładza oraz uelastycznia.

Skąd pochodzi: Bułgaria, Ukraina, USA, Chiny, Węgry, Polska

Sezam jasny

To źródło wapnia, magnezu, cynku. Sezam zawiera sporą ilość białka, witamin : A, E oraz z grupy B

a

Sezam jest krótko żyjącą, jednoroczną rośliną. Występuje głównie w suchych rejonach Afryki. Nasiona sezamu dostarczają wiele wartości odżywczych takich, jak: białko, potas, fosfor, magnez, wapń, żelazo oraz witamina B1.

  • Korzystne działanie:
  • ochrania przed cukrzycą , dzięki dużej zawartości magnezu oraz innych składników odżywczych przeciwcukrzycowych
  • leczy anemię, dzięki dużej zawartości żelaza
  • korzystnie wpływa na układ krążenia i działa przeciwmiażdżycowo, dzięki zawartym substancjom przeciwutleniających i przeciwzapalnym
  • obniża poziom złego cholesterolu, a podwyższa dobry, dzięki bogactwu jednonienasyconych kwasów tłuszczowych
  • działa rozkurczowo, reguluje funkcjonowanie mięśni (skurcze i rozkurcze), dzięki dużej zawartości magnezu i wapnia
  • działa uspokajająco, wpływa na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, dzięki zawartej witaminie B1
Czy wiesz że? Sezam pomaga wątrobie niwelować szkodliwe działanie alkoholu, a także innych substancji szkodliwych, zatruwających organizm

Skąd pochodzi: Indie, Pakistan, Sudan, Paragwaj, Gwatemala, Belgia, Francja, Grecja, Turcja

Pestki dyni

cynk, białko, selen, magnez, miedź i mangan oraz witaminy A, B1, B2, B6, C, D i E

a

Pestki dyni to nasiona popularnej dyni, mają słodkawy, lekko orzechowy smak. Są źródłem organicznego i łatwo przyswajalnego cynku, zawierają również białko, selen, magnez, miedź i mangan oraz witaminy A, B1, B2, B6, C, D i E.

  • Korzystne działanie:
  • wzmacniają ściany naczyń krwionośnych i chroni czerwone krwinki przed ich rozpadem, dzięki zawartości witaminy E
  • uzupełniają niedobór witaminy B1, która odpowiedzialna jest za funkcjonowanie układów: nerwowego, krążenia i pokarmowego
  • zapobiegają tworzeniu się kamieni nerkowych
  • zwalczają skurcze mięśniowe, bóle dłoni i nadgarstków
  • pozytywnie wpływają na wzrost kości i zębów, dzięki zawartości witaminy A
  • podnoszą odporność organizmu na infekcje, dzięki witaminie C
Czy wiesz że? Pestki dyni pozytywnie wpływają na urodę, gdyż dzięki zawartości cynku i potasu dbają o dobry stan skóry, włosów i paznokci.

Skąd pochodzą: Chiny, Hiszpania, Polska, USA

Wartości odżywcze

wartości odżywczeporcja 25gdzienne zapotrzebowanie*
energia 626 kJ / 151 kcal 8
tłuszcz 12 17
kwasy nasycone 1.6 8
węglowodany 3.7 1
cukry 0.3 <1
błonnik 0
białko 5.9 12
sól 0.01 <1
*Referencyjna wartość spożycia dla przeciętnej osoby dorosłej (8400 kJ/ 2000 kcal).

NASZYCH PRODUKTÓW SZUKAJ M.IN. W:

ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER!

Dołącz do nas na facebooku