produkt2

Mix Ziaren do sałatek Śródziemnomorskiz żurawiną oraz orzeszkami pinii

  • Pyszne, prażone ziarna
  • Polecane przez dietetyka
  • Źródło białka, witamin, błonnika
  • Porcja na dużą sałatkę
Wzbogać smak i wartości odżywcze swojej sałatki. Dodaj do niej oliwę z oliwek, sok z cytryny, zioła i przyprawy oraz pyszny mix ziaren, orzeszków i żurawiny Bakal Fit for you. Tak przygotowana sałatka zachwyci Cię smakiem i aromatem cudownych bakalii.

Skład

Orzeszki pinii

Są bogactwem białka, błonnika, potasu, fosforu, magnezu, cynku, żelaza oraz witamin A, B6, C i E

a

Orzeszki pinii są nasionami iglastej sosny, nazywanej sosną piniową. Orzeszki pini wydobywane są z kulistych szyszek sosny. Posiadają charakterystyczny, aromatyczny, leśny aromat, który wydobywa się po rozgryzieniu orzeszka. Idealnie wzbogacają smak sałatek oraz są niezastąpionym składnikiem słynnego, włoskiego pesto. Są bogactwem białka, błonnika, potasu, fosforu, magnezu, cynku, żelaza oraz witamin A, B6, C i E.

  • Korzystne działanie:
  • mają właściwości przeciwnowotworowe, dzięki wysokim właściwościom przeciwutleniającym
  • chronią wzrok przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym, dzięki zawartości luteiny
  • obniżają poziom cholesterolu we krwi oraz zmniejszają ryzyko zawału serca i udaru, dzięki zawartości jednonienasyconych kwasów tłuszczowych
Czy wiesz że? Orzechy piniowe pomagają w kontroli apetytu, dzięki zawartości kwasu pinolowego, który przeciwdziała otyłości.

Skąd pochodzą: Hiszpania, Grecja, Cypr, Włochy

Żurawina

jest cennym źródłem witaminy C, E, K oraz B6

a

Żurawina jest wyjątkowo odporną krzewinką, która potrafi przetrwać zimę. Ze względu na swój bogaty słodko-kwaśny smak i właściwości prozdrowotne, żurawina ma szerokie zastosowanie w naszej codziennej diecie. Żurawina jest cennym źródłem witaminy C, E, K oraz B6. Zawiera liczne składniki mineralne, takie jak: potas, mangan, miedź oraz jod.

  • Korzystne działanie:
  • jest pomocna przy infekcjach dróg moczowych, dzięki właściwościom wypłukiwania bakterii E.coli
  • zapobiega chorobom serca, dzięki flawonoidom, które powstrzymują tworzenie zakrzepów
  • działa przeciwbakteryjne i przeciwgrzybicznie
  • korzystnie wpływa na układ trawienny, zawiera dużo błonnika
Czy wiesz że?flawonoidy zawarte w żurawinie są bardzo podobne do tych z czerwonego wina, dlatego zaleca się spożywanie żurawiny osobom narażonym na choroby serca

Skąd pochodzi: USA, Kanada, Chile

Słonecznik

to bogactwo kwasu foliowego, potasu, fosforu, magnezu oraz żelaza. Ziarna to również źródło witamin E,B1,B2,B6,PP

a

Słonecznik łuskany są to nasiona kwiatu słonecznika. Naturalne lub prażone łuskane nasiona słonecznika idealnie komponują się jako dodatek do muesli, sałatek i zup. Zawierają duże ilości potasu, białka oraz pierwiastków mineralnych, takich jak wapń, żelazo, potas i witaminy A, B6, D i E.

  • Korzystne działanie:
  • zapobiegają miażdżycy, udarom mózgu, oraz zawałom serca, dzięki zawartości kwasów omega-3 i omega-6
  • wspierają prawidłowy wzrost dzieci oraz zachowanie zdrowia w wieku dojrzałym, dzięki dużej ilości wielonienasyconych kwasów tłuszczowych
  • wpływają na prawidłowe funkcjonowanie przewodu pokarmowego, dzięki zawartości błonnika
  • poprawiają koncentrację i usprawniają pracę mózgu, dzięki zawartości fitoestrogenu
  • ma właściwości uspokajające i ułatwiające zasypianie, dzięki kwasowi foliowemu oraz witaminie E
  • chroni komórki przed szkodliwym działaniem wolnych rodników i stymuluje system odpornościowy, dzięki sporej zawartości selenu
Czy wiesz że? Słonecznik dba o naszą urodę – odbudowuje ochronną warstwę lipidową skóry, regeneruje ją, wygładza oraz uelastycznia.

Skąd pochodzi: Bułgaria, Ukraina, USA, Chiny, Węgry, Polska

Sezam jasny

To źródło wapnia, magnezu, cynku. Sezam zawiera sporą ilość białka, witamin : A, E oraz z grupy B

a

Sezam jest krótko żyjącą, jednoroczną rośliną. Występuje głównie w suchych rejonach Afryki. Nasiona sezamu dostarczają wiele wartości odżywczych takich, jak: białko, potas, fosfor, magnez, wapń, żelazo oraz witamina B1.

  • Korzystne działanie:
  • ochrania przed cukrzycą , dzięki dużej zawartości magnezu oraz innych składników odżywczych przeciwcukrzycowych
  • leczy anemię, dzięki dużej zawartości żelaza
  • korzystnie wpływa na układ krążenia i działa przeciwmiażdżycowo, dzięki zawartym substancjom przeciwutleniających i przeciwzapalnym
  • obniża poziom złego cholesterolu, a podwyższa dobry, dzięki bogactwu jednonienasyconych kwasów tłuszczowych
  • działa rozkurczowo, reguluje funkcjonowanie mięśni (skurcze i rozkurcze), dzięki dużej zawartości magnezu i wapnia
  • działa uspokajająco, wpływa na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, dzięki zawartej witaminie B1
Czy wiesz że? Sezam pomaga wątrobie niwelować szkodliwe działanie alkoholu, a także innych substancji szkodliwych, zatruwających organizm

Skąd pochodzi: Indie, Pakistan, Sudan, Paragwaj, Gwatemala, Belgia, Francja, Grecja, Turcja

Pestki dyni

cynk, białko, selen, magnez, miedź i mangan oraz witaminy A, B1, B2, B6, C, D i E

a

Pestki dyni to nasiona popularnej dyni, mają słodkawy, lekko orzechowy smak. Są źródłem organicznego i łatwo przyswajalnego cynku, zawierają również białko, selen, magnez, miedź i mangan oraz witaminy A, B1, B2, B6, C, D i E.

  • Korzystne działanie:
  • wzmacniają ściany naczyń krwionośnych i chroni czerwone krwinki przed ich rozpadem, dzięki zawartości witaminy E
  • uzupełniają niedobór witaminy B1, która odpowiedzialna jest za funkcjonowanie układów: nerwowego, krążenia i pokarmowego
  • zapobiegają tworzeniu się kamieni nerkowych
  • zwalczają skurcze mięśniowe, bóle dłoni i nadgarstków
  • pozytywnie wpływają na wzrost kości i zębów, dzięki zawartości witaminy A
  • podnoszą odporność organizmu na infekcje, dzięki witaminie C
Czy wiesz że? Pestki dyni pozytywnie wpływają na urodę, gdyż dzięki zawartości cynku i potasu dbają o dobry stan skóry, włosów i paznokci.

Skąd pochodzą: Chiny, Hiszpania, Polska, USA

Wartości odżywcze

wartości odżywczeporcja 25gdzienne zapotrzebowanie*
energia 623 kJ / 150 kcal 8
tłuszcz 11 15
kwasy nasycone 1.3 7
węglowodany 7,9 3
cukry 3.2 4
błonnik 0
białko 4.3 9
sól <0.01 <1
*Referencyjna wartość spożycia dla przeciętnej osoby dorosłej (8400 kJ/ 2000 kcal).

NASZYCH PRODUKTÓW SZUKAJ M.IN. W:

ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER!

Dołącz do nas na facebooku