active

Active Źródło BiałkaŻurawina, dynia, orzechy ziemne, nerkowiec

  • Budulec mięśni
  • Regeneruje mięśnie
  • Kontroluje wiele procesów metabolizmu
Budujesz rzeźbę ? Sięgnij po Bakal Sport Active – źródło naturalnego białka, tak niezbędnego w codziennej diecie do budowania masy mięśniowej. Kiedy działasz aktywnie, Twój organizm potrzebuje naturalnego budulca. Bakal Sport Active i masz białkowe wsparcie każdego dnia!

Skład

Żurawina

jest cennym źródłem witaminy C, E, K oraz B6

a

Żurawina jest wyjątkowo odporną krzewinką, która potrafi przetrwać zimę. Ze względu na swój bogaty słodko-kwaśny smak i właściwości prozdrowotne, żurawina ma szerokie zastosowanie w naszej codziennej diecie. Żurawina jest cennym źródłem witaminy C, E, K oraz B6. Zawiera liczne składniki mineralne, takie jak: potas, mangan, miedź oraz jod.

  • Korzystne działanie:
  • jest pomocna przy infekcjach dróg moczowych, dzięki właściwościom wypłukiwania bakterii E.coli
  • zapobiega chorobom serca, dzięki flawonoidom, które powstrzymują tworzenie zakrzepów
  • działa przeciwbakteryjne i przeciwgrzybicznie
  • korzystnie wpływa na układ trawienny, zawiera dużo błonnika
Czy wiesz że?flawonoidy zawarte w żurawinie są bardzo podobne do tych z czerwonego wina, dlatego zaleca się spożywanie żurawiny osobom narażonym na choroby serca

Skąd pochodzi: USA, Kanada, Chile

Nerkowiec

zawierają dużo białka (18%), magnezu, fosforu, cynku i żelaza

a

Orzechy nerkowca to owoce tropikalnego drzewa, nazywanego nadnerczem zachodnim. Owoce wyglądem przypominają jabłka, z których zwisają orzechy o nerkowatym kształcie. Są idealne jako przekąska między posiłkami, ale również jako dodatek do wielu dań, szczególnie kuchni azjatyckiej. Orzechy nerkowca zawierają wiele minerałów: potas, wapń, żelazo, magnez, fosfor, sód, cynk oraz witaminy: C, B6, E i K.

  • Korzystne działanie:
  • wspiera pracę układu sercowo-naczyniowego, dzięki zawartości nienasyconych kwasów tłuszczowych
  • wspiera prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego oraz poprawia pamięć i koncentrację, dzięki zawartości witamin z grupy B
  • zwiększa poziom serotoniny w organizmie, która zmniejsza apetyt oraz poprawia nastrój
  • wpływa również na zachowanie pięknych włosów i paznokcie dzięki zawartości selenu i cynku
Czy wiesz że?Nerkowiec obniża ciśnienie tętnicze i jest uznawany za naturalny antydepresant

Skąd pochodzi: Indie, Wietnam, Brazylia, Indonezja i Argentyna

Migdały

to źródło witamin z grupy B2, E oraz błonnika

a

Jadalne nasiona migdałowca kwitną na niewielkim drzewku lub krzewie. Owocem migdałowca są podłużne i spłaszczone pestki, z których po opadnięciu łuski otrzymujemy migdały. W kuchni najczęściej wykorzystywane są do deserów, sałatek, musli, a po uprażeniu płatków jako dekoracja ciast i słonych dań. Posiadają najwięcej witaminy B2, witaminy E i błonnika spośród wszystkich orzechów.

  • Korzystne działanie:
  • Poprawiają wydolność mięśni dzięki zawartości argininy
  • Wspomagają prace mózgu dzięki nienasyconym kwasom tłuszczowym
  • Działają odmładzająco dzięki zawartości witaminy E
  • Wspomagają trawienie dzięki błonnikowi
Czy wiesz że? migdały chronią przed cukrzycą – skutecznie regulują poziom glikemii we krwi, poprzez obniżenie wchłaniania glukozy w jelitach

Skąd pochodzą: USA, Australia, Hiszpania

Pestki dyni

cynk, białko, selen, magnez, miedź i mangan oraz witaminy A, B1, B2, B6, C, D i E

a

Pestki dyni to nasiona popularnej dyni, mają słodkawy, lekko orzechowy smak. Są źródłem organicznego i łatwo przyswajalnego cynku, zawierają również białko, selen, magnez, miedź i mangan oraz witaminy A, B1, B2, B6, C, D i E.

  • Korzystne działanie:
  • wzmacniają ściany naczyń krwionośnych i chroni czerwone krwinki przed ich rozpadem, dzięki zawartości witaminy E
  • uzupełniają niedobór witaminy B1, która odpowiedzialna jest za funkcjonowanie układów: nerwowego, krążenia i pokarmowego
  • zapobiegają tworzeniu się kamieni nerkowych
  • zwalczają skurcze mięśniowe, bóle dłoni i nadgarstków
  • pozytywnie wpływają na wzrost kości i zębów, dzięki zawartości witaminy A
  • podnoszą odporność organizmu na infekcje, dzięki witaminie C
Czy wiesz że? Pestki dyni pozytywnie wpływają na urodę, gdyż dzięki zawartości cynku i potasu dbają o dobry stan skóry, włosów i paznokci.

Skąd pochodzą: Chiny, Hiszpania, Polska, USA

Orzechy ziemne

są źródłem błonnika, cynku, potasu oraz witamin B3 i E

a

Orzechy ziemne (arachidowe), popularnie zwane fistaszkami są rośliną strączkową, jednoroczną. Jej owoce dojrzewają w ziemi na głębokości około 5-8 cm. Orzechy ziemne zawierają najwięcej białka ze wszystkich orzechów. Są także źródłem błonnika, cynku, potasu oraz witamin B3 i E.

  • Korzystne działanie:
  • mają wpływ na przyrost masy mięśniowej dzięki zawartości aminokwasu – argininy
  • przyśpieszają metabolizm, w organizmie są zużyte, a nie odłożone
  • pozytywnie wpływają na układ pokarmowy, dzięki dużej zawartości błonnika
  • wspomagają układ nerwowy (koją nerwy, łagodzą stres i ułatwiają zasypianie,) dzięki zawartości witaminy B3
  • posiadają korzystny dla organizmu bilans kaloryczny, który odpowiednio syci, ograniczając spożywanie innych produktów
Czy wiesz że? Już 100 g orzeszków ziemnych pokrywa 85% dziennego zapotrzebowania na witaminę B3, która wspomaga układ nerwowy.

Skąd pochodzą: Argentyna, Brazylia, USA, Nikaragua, Ghana, Indie, Chiny

Wartości odżywcze

wartości odżywczeporcja 40gdzienne zapotrzebowanie*
energia 926 kJ / 222 kcal 11
tłuszcz 15 21
kwasy nasycone 2.1 11
węglowodany 14 5
cukry 8.8 10
błonnik 0
białko 7.3 15
sól 0.01 <1
*Referencyjna wartość spożycia dla przeciętnej osoby dorosłej (8400 kJ/ 2000 kcal).

Dietetyk zaleca

W diecie osób uprawiających aktywność fizyczną nie może zabraknąć pełnowartościowego białka, które stanowi ważny budulec mięśni i kontroluje wiele procesów metabolizmu. Szczególnie po treningu białko, obok węglowodanów prostych, powinno być podstawowym składnikiem posiłku. Dobrym źródłem białka są orzeszki ziemne , które są głównym składnikiem mieszanki bakalii Bakal Sport Active. Pamiętajmy, że organizm po treningu potrzebuje szybkiej regeneracji, dlatego warto mieć tę przekąskę zawsze przy sobie, aby szybko dostarczyć zmęczonym mięśniom wartościowych składników odżywczych.

Porada trenera

Jeśli rozpoczynasz swoją przygodę ze sportem i aktywnością fizyczną pomyśl o konsultacji z trenerem, który opracuje dla Ciebie optymalny program treningowy. Pamiętaj, że tylko osoba doświadczona i przeszkolona w tym zakresie dobierze odpowiednie ćwiczenia i poziom aktywności dostosowany do Twojego dotychczasowego stylu życia, wagi, wieku i diety. Szczególnie biegacze-amatorzy, którzy chcą szybko dojść do dobrych wyników, łatwo mogą przeciążyć układ ruchu, co z kolei powoduje zwielokrotnienie ryzyka urazu. Pamiętaj, aby dozować sobie stopniowo zwiększanie aktywności fizycznej, bądź rozsądny, nie forsuj się i zawsze pamiętaj o rozgrzewce.

NASZYCH PRODUKTÓW SZUKAJ M.IN. W:

ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER!

Dołącz do nas na facebooku